duminică, 19 februarie 2012

De-a v-ati ascunselea cu minciuna


Sunt destul de sigura ca am aflat ce mi-as dori sa fac daca m-as mai naste o data. Si ce mi-as dori sa fac intr-o viata viitoare. Asta daca exista viata viitoare si daca nu ma voi naste ca fiica regelui Suediei.  Sau ca vindecatoare in jungla amazoniana :D Cam multi de "daca".  In fine.

Revelatia asta am avut-o incepand sa urmaresc serialul "Lie to me", cu Tim Roth in rolul principal. Dupa ce-am vazut episodul pilot (ceea ce s-a intamplat ieri), m-am declarat iremediabil dependenta.  Acum sunt la stadiul  "3 episoade pe zi". Geez, that was fast. 

Povestea este despre dr. Cal Lightman (Tim Roth), specializat in comunicarea non-verbala si solicitat adesea de FBI, Departamentul Apararii, NASA si alte organisme de-o-importanta-nemaivazuta pentru a solutiona diferite cazuri. Folosindu-se exclusiv de stiinta sa de a "citi" in reactiile involuntare si microexpresiile celorlalti, Dr. Lightman determina aproape imediat daca i se spune sau nu adevarul. Si cel mai frecvent nu i se spune. Sau nu imediat. Altfel n-ar mai fi existat un serial :D

Domeniul comunicarii non-verbale m-a fascinat intotdeauna. Am studiat asta si la facultate, vreme de-un semestru si-a fost de departe una dintre cele mai interesante materii pe care le-am parcurs. Si, din ce-mi aduc aminte, singurul curs pentru care am citit absolut toata bibliografia indicata :))

Rolul pare sa i se potriveasca foarte bine lui Roth, pe care pana acum nu mi-l imaginam decat in ipostaza lui Ted the Bellhop din minunea de film "Four Rooms" a lui Tarantino. Fara a fi o provocare extrema, postura de psiholog uneori cam ciufut si arogant il prinde foarte bine.  Echipa lui, care solutioneaza cel mai adesea un caz paralel (deci fiecare episod are doua intrigi complet separate) il pune si mai bine in valoare, plasmuind contextul ideal pentru abilul dr. Lightman.

Asadar va recomand serialul, daca nu l-ati vazut deja (si daca da, de ce nu mi-ati spus si mie mai devreme? :D). Acum ma duc sa ma uit la (inca) un episod. Sau doua. Am vazut deja doua azi.  Hm, poate-o sa ma rezum la unul singur, totusi. E tarziu si maine-o iau din loc devreme.

Ce spuneam? Ca ma uit la un singur episod? Daca mi-ar vedea moaca, dr. Lightman mi-ar zice imediat  "that's a lie" :D

2 comentarii:

Anonim spunea...

Fix ieri imi zicea Mester de acelasi serial, ca-i place la nebunie. O sa ma uit si eu... imediat ce termin de vazut altul relativ pe aceeasi idee, The Mentalist. E cu un individ gen Sherlock Holmes al zilelor noastre: observa detalii, citeste reactii, poate chiar hipnotiza - si rezolva cazuri. Si eu am devenit dependenta :)) Am vazut abia un sezon, dar am inteles ca serialul devine din ce in ce mai complex. Si, daca inseamna ceva, are chiar nota mai buna pe imdb decat Lie to Me, deci banuiesc ca merita vazut.
Deci clar trebuie sa vad si eu Lie to Me :))
Hug!
Rox

Greta spunea...

@Rox, transmite-i salutarile mele lui Mircea :D Ma bucur ca avem gusturi comune, si bune care vasazica ;)))
O sa caut si "The Mentalist", suna foarte interesant :D