duminică, 4 mai 2014

Despre albastrele de luni, sau Monday blues


Constat, şi nu pentru prima dată, că duminica n-am niciun chef de scris pe blog. Nu că nu mi-aş propune asta sau că n-aş avea idei (am, de cele mai multe ori). Dar nah, duminica precedă ziua de luni, fapt suficient să-mi strice parţial dispoziţia. Tot duminica e ziua mea de smăcuit, epilat, pensat, pus o mască, făcut unghii şamd. Când termin cu astea, sunt epuizată de-atâta activitate :)) Şi-mi aduc aminte şi mai dihai că mâine e luni. 


Acestea fiind spuse, am decis că sufăr de aşa-numitele Monday blues şi am decis să mă tratez. Aşa că m-am documentat pe net şi-am găsit un articol despre cum să le învingem. L-am citit şi nu prea mă simt mai deşteaptă, drept să spun... dar pe principiul "it's not you, it's me", poate eu sunt problema, nu cei care l-au scris. 

Anyway - iată ce ni se recomandă.

1. Identifică problema. 
Asta e simplu - pur şi simplu n-am chef de muncă :)) Vreau să dorm până la ora 10, să-mi beau cafeaua în pat, să citesc netulburată biografia lui Beethoven, să mă culc la prânz, iar să citesc, în pauză să mă uit la vreun "Poirot" şi de la capăt. Mă rog, marţi m-aş duce la serviciu. Totuşi.

2. Pregăteşte-te încă de vineri pentru ziua de luni.
Asta poate funcţiona pentru mulţi, dar pentru mine nu prea. Ideea este să-ţi rezolvi de vineri cât mai multe dintre sarcinile neplăcute, pentru a nu te deprima luni de la prima oră. Cum ziceam, poate la alţii merge. Eu n-aş prea reuşi, pentru că o problemă, dacă n-o pot rezolva eu (fapt care o face neplăcută), presupune ajutorul Helpdesk-ului. Care Helpdesk lucrează vineri numai până la ora 13, iar cum drăguţul de Murphy veghează, problemele apar de obicei după această oră. 

3. Fă-ţi o listă cu activităţile plăcute, pe care le aştepţi cu nerăbdare în timpul săptămânii.
Numai când aud de liste, mă apucă nervii :)) Deci asta clar nu e o soluţie pentru mine. Şi-n altă ordine de idei, nicio şansă să uit de chestiile faine care sunt programate în săptămâna respectivă. Să le pun pe listă nu ar face decât să le anticipeze, ceea ce contrazice principiul meu de "let it be".

4. În weekend, deconectează-te. 
Nu-ţi lua de lucru acasă, nu-ţi verifica mail-ul, nu te gândi la probleme legate de serviciu. Să spunem că asta-mi reuşeşte de cele mai multe ori. Singura condiţie e să nu trebuiască să lucrez sâmbăta :))

5. Culcă-te devreme.
Asta ar fi un fel de "cu cât începi mai devreme ziua de luni, cu atât mai repede se termină" :)) Problema e că-n weekend mi se întâmplă de multe ori să dorm la amiază, deci duminică seara sunt fresh boboc. Ca acum, de pildă (am dormit azi vreo 2 ceasuri, drept pentru care m-aş putea duce la arat).

6. Răspândeşte energie pozitivă, fii magnetică.
Foarte nostim :)) Singurul lucru pe care-aş putea să-l atrag cu magnetismul meu debordant de luni dimineaţa ar fi perna. Mai zice acolo să mă îmbrac în haine care-mi plac. Păi merită să le "stric" de luni? Nu mai bine serbez cu ele ziua de vineri?

7. Gândeşte pozitiv.
Aici le dau dreptate. De câte ori mă plâng că n-am chef de ziua de luni (sau de muncă, în general), îmi aduc aminte cât de rău mi-a fost când nu aveam serviciu. Au trecut ani de-atunci, dar n-am uitat şi n-am să uit. M-aş fi dus şi la săpat şanţuri, numai să am de lucru. Deci da, sunt recunoscătoare pentru serviciul actual, cu toate micile nemulţumiri şi frustrări de care-mi fac rost acolo. 

8. Fă o bucurie cuiva. 
Un fel de "pay it forward", cum ar veni. Da, şi asta cred că ar merge, condiţia fiind să nu se întâmple ca-n bancul cu Ionel care-a ajutat o bătrână să treacă strada, cu toate că ea nu voia să treacă strada.

9. Ocupă-te doar de probleme de rutină, nesolicitante.
Glumeşti? Toată lumea vine lunea cu un zel de speriat, cred că izvorât dintr-un soi de sadism :)) Luni am parte de orice, mai puţin de rutină.

10. Distrează-te la muncă.
Asta o fac de cele mai multe ori involuntar. După ce-mi trec nervii (tot de cele mai multe ori). Nu, ideea autorilor articolului de-a le aduce cafea şi gogoşi colegilor nu e de luat în calcul. Tentaţia de-a pune un laxativ în anumite căni ar fi prea puternică :)) Şi pentru c-ar trebui să rezist ispitei, n-ar mai fi fun, prin urmare fail. 

11. Fă-ţi un plan pentru after work.
Meh. Mai degrabă mă gândesc să-mi conserv energia pentru restul săptămânii, care abia a început. Asta funcţionează mai degrabă vinerea, hai şi joia. Mai devreme, no chance.

Acestea fiind spuse, vă doresc o zi de luni cât mai puţin albastră :)

Niciun comentariu: