duminică, 21 decembrie 2014

Curiozităţi despre Crăciun


Câte bordeie, atâtea obiceie, spune un vechi proverb. Asta este valabil, desigur, inclusiv în ceea ce priveşte Crăciunul. Nu, nu mi-am propus să scriu un post pe tema "Tradiţii de Crăciun pe mapamond"; tema este fumată, răs-fumată şi para-exploatată într-o mie şi una de publicaţii. Dar am găsit nişte chestiuni interesante şi m-am gândit să vi le arăt şi vouă. 

  • Nemţii au conceput primul brad artificial din pene de gâscă. (Ok, citatul exact este "din pene de gâşte moarte". Bună precizare, de altfel. Nu de alta, da-mi şi imaginam un cârd de gâşte chele).
  • Culorile tradiţionale de Crăciun sunt considerate a fi verde (simbolul vieţii şi renaşterii), roşu (sângele Lui Hristos) şi auriu (simbol al luminii, dar totodată şi însemn al regalităţii).
  • Potrivit analizei postărilor pe Facebook, cu două săptămâni înainte de Crăciun foarte multe cupluri aleg să se despartă. Spiritul sărbătorilor nu reuşeşte să se facă înţeles, pesemne. Ori atunci ies foarte multe nemulţumiri la iveală. 
  • De regulă, e nevoie de aproximativ 15 ani pentru ca brazii de Crăciun să ajungă la dimensiunile pe care le au când sunt comercializaţi. Uite de-aia n-o să-mi mai iau brad adevărat niciodată. Mai mare păcatul să distrugi, în câteva momente şi din câteva lovituri de secure, ceva ce-a crescut într-un deceniu şi jumătate. Sper că bradul din imaginea de mai sus e artificial, apropo.
  • Prima referire în scris la bradul de Crăciun datează din 1531 şi este atribuită Germaniei (nu cumva o fi fost vorba de bradul comis din penele gâştelor?).
  • La începuturi, pomul de Crăciun era împodobit cu mere.
  • Cunoscutul "Jingle Bells" a fost scris iniţial pentru Ziua Recunoştinţei, nu pentru Crăciun., scopul fiind celebrarea unor curse de sanie faimoase la acea vreme (în jurul anilor 1850). Acum că mă gândesc la asta, pare logic: nu are nicio referire la Crăciun, la Moş Crăciun sau la naşterea Domnului.
  • Unul dintre primii brazi artificiali vânduţi în Statele Unite a fost confecţionat din perii de toaletă. Hm, parcă tot mai inspiraţi au fost nemţii cu gâştele lor.
  • În Islanda există 13 Moş Crăciuni (sau mă rog, un fel de creaturi de Crăciun), inclusiv unul care răpeşte copiii obraznici. Nu tocmai în spiritul sărbătorilor, dacă mă întrebaţi pe mine. 
Şi pentru că tot a fost vorba de brad, iată şi câteva aspecte interesante referitoare la pomul de Crăciun. Ce spune despre noi felul în care alegem să ne decorăm pomul?
  • Dacă ai ales luminiţe multicolore: eşti un extrovertit.
  • Dacă ai ales luminiţe albe: este o solicitare adresată oaspeţilor de a se descălţa (hm). 
  • Dacă ai optat pentru luminiţe care clipesc intermitent: suferi de deficit de atenţie (fireşte, presupun că asta e una dintre consecinţele bling bling-ului).
  • Dacă ornamentele sunt confecţionate manual: ai mulţi copii (asta cred că e adevărată. În ruptul capului nu m-aş vedea manufacturând globuleţe). 
  • Pentru vârf ai ales o stea galbenă: eşti tradiţionalistă. Şi asta se verifică, vârful meu e auriu şi despre mine se pot spune multe, dar în niciun caz că aş fi nonconformistă.
  • Dacă bradul tău e împodobit cu ghirlande din popcorn: ai mult timp la dispoziţie. Şi copiii, dacă există, sunt ocupaţi cu ornamentele manuale.  So there :D 
(Surse: asta, asta şi asta).
 

Un comentariu:

Diana Hanganut spunea...

Când l-am găsit pe doctorul Ogume, aveam nevoie disperată de a-mi readuce fostul iubit. M-a lăsat pentru o altă femeie. S-a întâmplat atât de repede și nu am avut niciun cuvânt de spus în situație. Doar m-a aruncat după 3 ani fără nicio explicație. L-am contactat pe dr. Ogume prin contactul său și mi-a spus ce trebuie să fac înainte să mă ajute și am făcut ceea ce mi-a spus, după ce i-am oferit ceea ce dorea, a aruncat o vrajă de dragoste care să ne ajute să ne întoarcem împreună. La scurt timp după ce și-a făcut vraja, prietenul meu a început să-mi trimită mesaje din nou și m-a simțit oribil pentru ceea ce mi-a trecut. El a spus că eu sunt cea mai importantă persoană din viața lui și știe asta acum. Ne-am mutat împreună și el a fost mai deschis pentru mine decât înainte și a început să petreacă mai mult timp cu mine decât înainte. De când m-a ajutat Dr. Ogume, partenerul meu este foarte stabil, credincios și mai aproape de mine decât înainte. Recomand pe dr. Ogume oricui are nevoie de ajutor. E-mail: ogumenspellcaster@gmail.com. Sunați-l sau adăugați-l pe whatsapp prin: +2348069032895