duminică, 2 aprilie 2017

Notă explicativă pentru o preconizată absență


Ca urmare a unor minore intemperii de ordin tehnic și-n parte împotriva voinței mele, în săptămâna care urmează nu voi avea laptop. Pasămite va fi dus în service, pentru că i s-au stricat trei taste (corespunzătoare literelor ”a”, ”e” și ”i”), ceea ce face utilizarea tastaturii ca și imposibilă. Am de ceva vreme o tastură externă, dar asta nu e decât o soluție temporară - și în niciun caz ideală.

Acestea fiind zise, mă pregătesc moral pentru o săptămână în care voi intra pe Internet exclusiv de pe telefon. Debordez de entuziasm, după cum poate vă dați seama. Not. Dacă era după mine, e foarte posibil să fi renunțat la reparație, rămânând să mă folosesc doar de tastatura externă (da, într-atât de dependentă sunt de laptop). A învins însă rațiunea jupânului, care m-a convins că merită să-l repar, mai ales că peste vreo lună va ieși din garanție, deci adio reparație gratuită. Mai oftând, mai printre dinți, am convenit că are dreptate, iar în secunda următoare am sughițat panicată: eu ce-o să faaaac zilele astea? Cum o să-mi umplu timpul?

Nu sunt deloc mândră de mine că mi-am pus problema așa, însă ăsta e adevărul și n-are sens s-o dau cotită. Probabil voi citi, fiindcă altceva tot n-am de făcut. Voi citi cărți, vreau să spun, nu site-uri pe care, spre rușinea mea, revin de multe ori degeaba - cu toate că știu că nu voi găsi ceva prea interesant sau util acolo. Dar obișnuința, mama ei de obișnuință.... și comoditatea...

Prin urmare, ne regăsim (sper) începând din weekend-ul viitor. Mă înțelegeți, mi-ar fi foarte greu să scriu pe blog de pe telefon. Poate săptămâna asta ajung, în fine, să citesc ”Codul lui Michelangelo”. Așteaptă în bibliotecă de mai bine de un an, între timp am citit ”Agonie și Extaz” tocmai ca să o pot înțelege mai bine și... nu m-am mai apucat de ea. Al naibii Internet cronofag, a naibii comoditate....

PS: nu vă luați MacBook. E superb, dar extrem de fragil. Am fost deosebit de atentă cu el și tot s-au defectat trei taste. Iar cablul de alimentare a început să se ”sfâșie”, deși nu l-a brutalizat nimeni (ba dimpotrivă). Înainte de el am avut laptop(uri) timp de 8 ani și niciodată nu s-a întâmplat ceva de felul ăsta. MacBook-ul e un accesoriu splendid și-n multe privințe o bijuterie a tehnologiei, dar e sensibil și mofturos ca o fecioară proaspăt ieșită de la pension. 

Niciun comentariu: