duminică, 8 aprilie 2018

Un Paște nepregătit și neconvențional...


Niciodată până acum nu m-am pregătit mai puțin pentru Paște. Parcă și-n anul când a murit mama am făcut o salată Boeuf... Ei bine, acum nu mi-a mai ars de nimic, dar nimic-nimic din ceea ce înseamnă pregătiri, tradiții, bucate specifice. 

La jupân nu m-am mai dus (era cam extrem să întreprind două călătorii a câte 700 de kilometri în interval de nici măcar o săptămână), prin natura obligațiilor de serviciu n-a putut nici el veni, deci pentru cine să fi pregătit ”cele cuvenite”? Pentru mine? Să fim serioși... pentru noi aș fi făcut-o, dar nu s-a putut acum, deci c'est la vie. 

Pe lângă asta, de miercuri încoace sunt cam dărâmată, după cum vă povesteam... așadar dispoziție festivă nu avem în stoc, poate data viitoare. 

Fiindcă totuși nu am vrut să las ziua să treacă oricum, am ascultat Simfonia a II-a de Mahler, cunoscută și sub numele de ”Învierea”.



Și mi-a venit un mare chef de-a reciti ”Quo Vadis”, o carte absolut grandioasă, care m-a răscolit serios când am citit-o prima dată (pe la 20 de ani)... așa că asta a fost principala mea preocupare azi. Îmi pare rău că trebuie să mă duc mâine la serviciu, nu mi-aș dori decât să stau și să citesc. 
Mă simt însuflețită de lectură, îmi face bine, deși sufletește vorbind sunt destul de la pământ. 

Hristos a Înviat! 

Eu cred.

14 comentarii:

Thea spunea...

Adevarat a Înviat!
Nici eu nu am pregatit nimic anul ăsta; pentru prima oară în viața mea, nu petrecem Pastele acasă, ci intr-o mini-vacanța. A fost ceva spontan si marturisesc ca a fost bine :). Pofta de cozonac nu s-a dus, asa ca saptamana viitoare plamadesc doi cozonaci, sa ne facem pofta :)). Si de s-o lasa si cu drob, cu atat mai bine...

Anonim spunea...

Adevarat a Inviat! o fi fost ceva in aer.. ca nici eu nu am pregatit mare lucru. adica oua fierte i-am dat fii-mii sa le coloreze ea, pt miel-am mers la un restaurant, ca mai mult nu mancam, in loc de cozonac am facut clatite :))
Cris

Adela Tarpan spunea...

Pentru noi week-endul 7-8 aprilie eraweek endul cu Paris-Roubaix( una dintre cursele clasice de bicicilt). Sotul o face impreuna cu amatorii sambata si duminica lenevim in canapea si ne uitam cum fac profesionistii. Abia acum 2 saptamani mi-am dat si eu seama ca este si Pastele. Cum noi nu suntem prea religiosi nu m-a pus cne stie ce pe jar dar m-am gandit ca ar fi o ocazie buna sa ne vedem cu pritenii. Si cum toata lumea era pe acasa i-am invitat la noi duminica. Am vopsit oua si am facut doi cozonaci. Asta a fost tot. In rest am pus bani si am cumparat diverse pt aperitive si gratar. Si inainte sa vina lumea, am dat o fuga sa dam o fuga :) Era o cursa de 10 km prin portul din Gent care mi s-a parut super interesanta. Nu puteam sa o ratam.Am alergat prin fabrica Volvo (pe la linia de productie), prin depozitele Honda si apoi nitel prin port pe langa vapoare. Nu e ceva ce poti sa faci in mod normal ca este totul inchis (sunt totusi fabrici).
A fost o zi fix pe tipicul nostru :)
Si Hristos a inviat pentru cei ce cred.

Carmen spunea...

Adevarat a inviat!
Nu te framanta, nu se impune nimic, nici sa gatesti traditional, nici sa ai dispozitie festiva. E ok sa stai si sa citesti, daca asta iti cere sufletul.
Eu nu am sarbatorit deloc, am iesit la alergat si cam aia a fost. Iar azi muncesc, de unde dispozitie festiva?
Imbratisari calde, cu soare nordic!

o femeie spunea...

Adevarat a inviat!

Nu e nicio problema ca nu ai facut, Pastele vine in suflet si nu in farfurie. Eu lucrai si vineri si azi asa ca am gatit ceva mai scump dar nu mare branza. Si niciun fel de curatenie(ok, am maturat si spalat vasele). De dragul traditiei nu vreau sa imi plang oboseala si ficatul.

Greta spunea...

Mă încântă ideea unei mini-vacanțe de Paști, mi se pare un fel deosebit de plăcut de a petrece zilele astea libere. Iar acum mi s-a făcut poftă de cozonac. Cald :D

Greta spunea...

Na poftim, citind-o mai sus pe Thea mi s-a făcut poftă e cozonac, acuma așa aș mânca și niște clătite... Cred că le înfăptuiesc în weekend, astea-mi ies bine :))

Greta spunea...

Când am citit despre cursa voastră de 10 kilometri, mi-am dat seama cât de ruginită sunt... și, de fapt, cât de puțină voință am.
Iar când mai citesc și că ai făcut cozonaci... pfiu, la mine cred c-ar fi un adevărat ritual treaba asta, ar trebui să mă pregătesc emoțional pentru ceva ce-mi pare foarte complicat... Stau și mă-ntreb dacă o să am vreodată curajul să fac și eu cozonac :))

Greta spunea...

Au ajuns la mine îmbrățișările și tare bine mi-au prins :) Mi-e dor de tine... :)

Greta spunea...

Ce frumos sună asta: ”Pastele vine in suflet si nu in farfurie”... :) Exact așa am simțit și eu. N-am simțit lipsa drobului, nu mi-a fost dor de pască, anul ăsta chiar n-au contat chestiunile de ordin alimentar. Și-a fost bine așa cum a fost.

Adela Tarpan spunea...

Nu as face daca nu as vea o reteta de facut aluatul la masina de paine :)

https://www.retetecalamama.ro/retete-culinare/patiserie/cozonac-impletit.html

Am facut o transa de aluat inainte de cursa si una dupa cursa. Si i-am copt astfel incat sa fie calzi cand ii mancam. Pentru ca reci nu imi plac deloc.

Incearca reteta. E usor de tot.

Anonim spunea...

Adela, te iubesc! deci aluat de cozonac la masina de paine?! tocmai cautam sa luam o masina de paine in urmatoarea luna deci.. cozonac va fi! multumesc!
Cris

Adela Tarpan spunea...

:) Bafta.
Pt umplutura eu folosesc mac fiert in lapte (ca e preferatul sotului) si nuca cu cacao (asta imi place mie). Folosesc albusurile care raman de la aluat pe care le bat spuma, adaug nitel zahar (dupa gust) cacao si nuci. Si asta e umplutura.

Greta spunea...

Cris și Adela, vă citesc cu respect și cu ochii cât cepele. Nu-mi imaginez cum de-aș putea avea curaj să mă apuc de cozonac în viața asta....